Förbättra internkommunikationen

Med Yodo Intranät kan ni förbättra den interna kommunikationen avsevärt. Framtaget för företag som vill digitalisera sin verksamhet på ett enkelt men effektfullt sätt. Testa på intranätet online, kostnadsfritt:

Testa på intranät »

Förbättra internkommunikationen

Med Yodo Intranät kan ni förbättra den interna kommunikationen avsevärt. Framtaget för företag som vill digitalisera sin verksamhet på ett enkelt men effektfullt sätt. Testa på intranätet online, kostnadsfritt:

Testa på intranät »

Yodo Intranät

Vill ni förbättra er internkommunikation? Med Yodo Intranät kan ni förbättra den interna kommunikationen avsevärt. Framtaget för företag som vill digitalisera sin verksamhet på ett enkelt men effektfullt sätt.

– Det kan ju låta som att vi tar i lite grann i överkant, säger Joe Formgren, en av delägarna och grundarna till systemet. Men vår avsikt är faktiskt att vi skall erbjuda Sveriges enklaste och smartaste Intranät. Vi har lagt största vikt vid att det skall vara enkelt för alla att kommunicera och i princip inte kräver någon utbildningstid alls för att komma igång. Oavsett om man är på jobbet, resa eller är hemma och är lite förkyld så skall man kunna ha full koll och vara aktiv i det som är en gemensam nämnare i verksamheten.

Yodo Intranät består av både diskussionsforum och sociala funktioner och fungerar både på mobil, läsplattor och datorer. Intranätet fungerar som ett digitalt nav och användarna får direktkoppling till andra digitala tjänster som på det sättet integreras i gränssnittet.
– De flesta har ju redan idag molntjänster i någon form. Det kan vara allt från Office 365, Google Drive till egna projekthanteringssystem och moderna ekonomisystem som Fortnox. I Yodo Intranät kommer man åt dem alla från samma användarvänliga gränssnitt som du för en dialog med dina kollegor. Vi kan erbjuda en färdig lösning på ett par arbetsdagar då det är lika enkelt för oss att starta upp som det är för användarna att komma igång.

Interna nätverk är idag ett mycket viktig verktyg för de verksamheter som vill vara ledande inom affärskommunikation. Det möjliggör effektiv och snabb kommunikation inom verksamheten och kan konfigureras personligen för varje anställd, vilket ger dem tillgång till all den information och de molntjänster de behöver för att framgångsrikt utföra sitt arbete.

– Vi kommer nu att bearbeta marknaden för vi vet att det är ett stort behov av detta i de flesta organisationer. Genom vår byrå når vi en hel del slutkunder i vårt närområde men vi kommer även att söka återförsäljare nationellt, berättar Joe. Känner du något företag eller organisation som har problem med internkommunikationen är det bara att höra av er. Systemet är i grunden mycket prisvärt men självklart bjuder vi till lite extra då vi fortfarande anser oss vara i ett betaläge även om det redan blivit ett helt oumbärligt verktyg för oss som redan använder det.

Många fördelar

Det är mängder av fördelar med ett modernt, flexibelt och enkel lösning för intern kommunikation. Intranätet möjliggör utbyte av all information och social samverkan i hela organisationen. Dokument och filer kan lagras centralt och nås av alla med rätt behörighet. Det fungerar som sociala medier med både forum och blogginlägg samt interna nyheter.

Intranätet fungerar således som anslagstava och manual med sökmotor för att ytterligare underlätta flödet av all information . Ledningsfunktioner med egna konferensrum och kalendrar ingår för att möjliggöra det strategiska arbetet för både ägare, styrelse och ledning liksom team som arbetar med olika projekt i verksamheten.

Det underlättar betydligt för utbildning och kunskapsspridningen i verksamheten då det är enkelt att hålla onlineutbildningar som resurs för de anställda.

All information är skyddad av SSL (Secure Sockets Layer) och lösenordsskyddad liksom anpassad till den enskilde medarbetaren för att minska risken för obehörig åtkomst till känslig information.

Den första installationen av ett konventionellt intranät är ofta betydande då storlek och komplexitet brukar avgöra kostnaden. Dessutom brukar uppgraderingar och underhåll samt förbättringar vara både dyrt och omständigt om ni väljer ett system som är feldimensionerat eller inte anpassat för er verksamhet. Med Yodo Intranät elimineras alla dessa risker och ni har ett snabbt och effektivt verktyg som täckeralla de behov som utlovats till ett fastpris och en låg månadskostnad.

Att utbilda personalen för att använda systemet brukar också vara en betydande kostnad inte minst om man investerat i en komplex lösning. Detta hindrar naturligtvis användningen av systemet om anställda uppfattar att det är för svårt att förstå och därför inte använder systemets funktioner. Yodos Intranät är dock lika enkelt att använda som Facebook och andra sociala medier. Skillnaden är att här är det inget som inkräktar på arbetet utan tvärt om gör det både mer intressant och effektivt att arbeta då man har all kunskap och samlad kompetens på samma ställe. Naturligtvis skall även roliga saker som relaterar till arbetet finnas med som en naturlig del i flödet. När blir nästa firmafest, evenemang samt vilka som följer med på nästa after work.

För mer information om Sveriges mest prisvärda Intranät se priserna här »

Välkommen att kontakta oss för mer information »

yodo CMS, intranät, alla plattformar, responsiv.
yodo CMS, intranät.
yodo CMS, intranät med manual för er personal.
yodo CMS, intranät med idelåda.

Yodo Intranät

Vi söker företag som vill förbättra sin internkommunikation när vi lanserar Yodo Intranät. Framtaget för företag som vill digitalisera sin verksamhet på ett enkelt men mycket effektfullt sätt.

– Det kan ju låta som att vi tar i lite grann i överkant, säger Joe Formgren, en av delägarna och grundarna till systemet. Men vår avsikt är faktiskt att vi skall erbjuda Sveriges enklaste, smartaste och billigaste Intranät. Vi har lagt största vikt vid att det skall vara enkelt för alla att kommunicera och i princip inte kräver någon utbildningstid alls för att komma igång. Oavsett om man är på jobbet, resa eller är hemma och är lite förkyld så skall man kunna ha full koll och vara aktiv i det som är en gemensam nämnare i verksamheten.

Yodo Intranät består av både forum och sociala funktioner och fungerar både på mobil, läsplattor och datorer. Intranätet fungerar som ett digitalt nav och användarna får direktkoppling till andra digitala tjänster som på det sättet integreras i gränssnittet.
– De flesta har ju redan idag molntjänster i någon form. Det kan vara allt från Office 365, Google Drive till egna projekthanteringssystem och moderna ekonomisystem som Fortnox. I Yodo Intranät kommer man åt dem alla från samma användarvänliga gränssnitt som du för en dialog med dina kollegor. Vi kan erbjuda en färdig lösning på ett par arbetsdagar då det är lika enkelt för oss att starta upp som det är för användarna att komma igång.

Intranät är ett intern nätverk och är idag ett mycket viktig verktyg för de verksamheter som vill vara ledande inom affärskommunikation. Det möjliggör effektiv och snabb kommunikation inom verksamheten och kan konfigureras personligen för varje anställd, vilket ger dem tillgång till all den information och de molntjänster de behöver för att framgångsrikt utföra sitt arbete.
– Vi kommer nu att bearbeta marknaden för vi vet att det är ett stort behov av detta i de flesta organisationer. Genom vår byrå når vi en hel del slutkunder i vårt närområde men vi kommer även att söka återförsäljare nationellt, berättar Joe. Så känner du något företag eller organisation som har problem med internkommunikationen så är det bara att höra av er. Systemet är i grunden mycket prisvärt men självklart så bjuder vi till lite extra då vi fortfarande anser oss vara i ett betaläge även om det redan blivit ett helt oumbärligt verktyg för oss som redan använder det.


Det är många fördelar med ett eget socialt Intranät

Det är mängder av fördelar med ett modernt, flexibelt och enkel lösning för intern kommunikation. Intranätet möjliggör utbyte av all information och social samverkan i hela organisationen. Dokument och filer kan lagras centralt och nås av alla med rätt behörighet. Det fungerar som sociala medier med både forum och blogginlägg samt interna nyheter.

Intranätet fungerar således som anslagstava och manual med sökmotor för att ytterligare underlätta flödet av all information . Ledningsfunktioner med egna konferensrum och kalendrar ingår för att möjliggöra det strategiska arbetet för både ägare, styrelse och ledning liksom team som arbetar med olika projekt i verksamheten.

Det underlättar betydligt för utbildning och kunskapsspridningen i verksamheten då det är enkelt att hålla onlineutbildningar som resurs för de anställda.

All information är skyddad av SSL (Secure Sockets Layer) och lösenordsskyddad liksom anpassad till den enskilde medarbetaren för att minska risken för obehörig åtkomst till känslig information.

Den första installationen av ett konventionellt intranät är ofta betydande då storlek och komplexitet brukar avgöra kostnaden. Dessutom brukar uppgraderingar och underhåll samt förbättringar vara både dyrt och omständigt om ni väljer ett system som är feldimensionerat eller inte anpassat för er verksamhet. Med Yodo Intranät så elimineras alla dessa risker och ni har ett snabbt och effektivt verktyg som täckeralla de behov som utlovats till ett fastpris och en låg månadskostnad.

Att utbilda personalen för att använda systemet brukar också vara en betydande kostnad inte minst om man investerat i en komplex lösning. Detta hindrar naturligtvis användningen av systemet om anställda uppfattar att det är för svårt att förstå och därför inte använder systemets funktioner.
Yodos Intranät är dock lika enkelt att använda som Facebook och andra sociala medier. Skillnaden är att här är det inget som inkräktar på arbetet utan tvärt om gör det både mer intressant och effektivt att arbeta då man har all kunskap och samlad kompetens på samma ställe.
Naturligtvis så skall även rolga saker som relaterar till arbetet finnas med som en naturlig del i flödet. När blir nästa firmafest, evenemang samt vilka som följer med på nästa after work.

För mer information om Sveriges mest prisvärda Intranet se priserna här.

yodo, display, digital signage, cms,

Om cookies och datainsamling

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Datainsamling och datalagring

Webbplatsen kan använda sig av Google Analytics och liknande tjänster för att samla in data om ditt besök på webbplatsen. Ingen personlig data sparas, utan endast information om själva besöket i sig, det vill säga länkklick, sidvisningar, hur länge en viss sida har visats och liknande. Informationen kan användas av oss för att analysera hur besökare använder vår hemsida, samt för att i framtiden kunna förbättra och optimera innehåll och funktion på hemsidan. Informationen kan också användas av Google (eller motsvarande leverantör) för att optimera information och annonser, så att du får mer relevanta/personliga sökträffar eller annonser i leverantörens övriga tjänster.

Har du vidare funderingar kring hur cookies och datainsamling används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen. Du behöver godkänna detta som besökare. - Läs mer här »

Acceptera alla Endast nödvändiga