Yodo lanserar marknadens smartaste intranät

Publicerad: 4/9, 2016

Nu lanserar webbpubliceringsverktyget Yodo ett komplett Intranät för samverkan, kommunikation och dokumenthantering för både små och stora verksamheter.

Systemet har varit i kontinuerlig bruk sedan 2009 men har nu i samarbete med olika aktörer inom IT-branschen anpassats för de molntjänster som i princip alla företag behöver. Utan att de för den skull behöver vara uppbundna av särskilda mjukvaror, speciella datorer eller de licenskostnader man vanligtvis förknippar med lösningar från de stora mjukvaruföretagen.

Yodo Intranät är en färdigpaketerad tjänst som innehåller:
Smart startsida med personlig interaktion
Nyhetspublicering
Samarbetsytor som Klotterplank och Idélåda
Sociala funktioner med chat och trådar
Manualer för verksamhetsbeskrivningar
Smart sökfunktion till all information
Dokumenthantering
Filarkiv

Tillval är bl.a:
CRM
Projekthantering
Användarhantering
Ekonomimodul för offert/order/fakturering

Yodo Intranät är ett tillval på webbpubliceringssystemet Yodo. Ett CMS där man enkelt bygger och administrerar responsiva och sökmotoroptimerade hemsidor. Plattformen kan byggas ut till ett komplett verksamhetsstöd med de moduler och funktioner som användarna önskar.

– Man behöver inte ens ha sin hemsida på Yodo för att vi skall starta ett Intranät, berättar Joe Formgren, på kommunikationsbyrån Precis Reklam som varit med och utvecklat systemet. Allt ingår från början utom projekt- och ekonomihanteringen som kräver CRM med användarhantering. Man betalar således enbart en mycket låg kostnad för grundsystemet och bygger sedan ut det med de funktioner man vill.

Det enda som inte är inbyggt i den demo som släppts i dagarna är en kalenderfunktion med gemensam företagskalender.
– Där dansar de stora elefanterna och slåss på samma arena. Det spelar därför ingen roll om Yodos kunder använder Google, Microsoft eller Apple för möten och kalender, menar Joe. De är redan så inkörda i de systemen med personliga kontakter, mötesbokning och delad kalender att vi i detta läge hellre integrerar detta, eller kör parallellt med Yodo. Genom det kan vi i stället erbjuda de smartaste, enklaste och mest användarvänliga funktionerna för verksamheten i övrigt i Intranätet och Yodos övriga funktioner.

Ingen utbildning eller särskild IT-kompetens krävs för att snabbt och enkelt komma igång. Så vill ni utveckla er verksamhet och möta framtiden genom att arbeta smart, enkelt och mobilt från datorer, smartphones eller surfplattor? Då skall ni titta närmare på Yodo: www.yodo.se

Fotnot: Yodo Intranät kostar 195:-/månaden exklusive moms.
För med information om Yodo och andra funtioner se:
http://www.yodo.se/pages/view/priser1

Se alla nyheter »